100 frågor om mig

1. Hur gammal är du om fem år? Jag är då 21 och ett halvt år.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?  Min familj...? :)

3. Hur lång är du? Det var ett tag sedan jag mätte mig, men jag tippar på 162 cm, med tanke på att jag börjar växa ikapp mamma!

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Åh, jag kollade på en film idag på TV1000 Film. Kommer dock inte ihåg vad den heter. Men när jag väl vet det kommer jag tipsa om den i filmtips. Väldigt bra, var den!

5. Vem ringde du senast?  Pappa, tror jag.

6. Vem ringde dig senast?  Inger.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?  "Tack Freja :D" från min kompis Christopher.. :)

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?  Det beror på vad jag har att säga. Är det bara små korta meddelanden så föredrar jag sms. Är det mer invecklat ringer jag helst.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? De är skilda sedan typ 15 år tillbaka.

10. När såg du senast din mamma? Idag runt fem.

11. Vilken ögonfärg har du? Mina ögon är mellerade.Citaterat från Wikipedia;

Ögonfärg är färgen på iris, den färgade delen av ögat. Den kategoriseras hos människan vanligen i huvudgrupperna brun, blå, grå, grön samt melerad, det vill säga en blandning av dessa färger. Färgerna förekommer i olika mörka och ljusa nyanser.

12. När vaknade du i dag? Efter en jobbig natt/morgon blev jag uppchasad runt tolv, efter ca 4 timmars sömn..

13. Vilken är din favoritjulsång?  Åhhh, Gläns över sjö och strand, som vi sjöng i Södra Ängby skolans luciatåg.

14. Vilken är din favoritplats? Landskaps/stadsmässigt - Karlskrona. Annars är det antingen utomhus eller i mitt sovrum hos pappa.

15. Vilken plats föredrar du minst? Polen. Var där med skolan i vintras, och det var ingen trevlig upplevelse pga sjukdomar.... haha!

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Om det ser ut som det gör nu så är det nog i Karlskrona.

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Åh, att det skulle komma en naturkatastrof så som en jordbävning. Mamma fick om och om igen förklara att vi inte kan få sånna här i Sverige och även varför det inte går. :) Envis unge haha!

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Min Chinese crested, Minja.. Hon är verkligen en riktig clown!

19. Hur stor är din säng? 105 cm bred :) Superskönt, men skulle inte tacka nej till en större!

20. Har du stationär eller bärbar dator? Jag har en laptop. :)

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Jag sover med kläder på, då linne och shorts.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Jag har två långkuddar som kan klassas som två stycken per kudde och en vanlig kudde. Så, ca fem stycken. Men jag använder bara den lilla kudden när jag vaknar på morgonen.. :)

23. Hur många landskap har du bott i? Ett... Stockholm, vilket landskap det nu är i.... :S

24. Vilka städer har du bott i? STOCKHOOOLM! (Internskämt med utbristandet.. ;P)

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Det beror på. Är jag i stan eller där det riskeras att vara en massa glas föredrar jag skor. Men är jag ute på landet och bara lever livet så föredrar jag barfota.. :)

26. Är du social?  Ja, ibland lite för mycket för mitt eget bästa. Men mina kompisar verkar tycka om mina sociala egenskaper, såsom mitt sinne för humor..?

27. Vilken är din favoritglass? För tillfället är det nog isglass, då det inte är så mättande. (Jag är i en fas då jag föredrar så lätta måltider som möjligt... Typ..)

28. Vilken är din favoritefterrätt?  Oj oj oj... Brukar knappt ha efterrätt, men jordgubbar och mjölk slår ALDRIG fel.. ;)

29. Tycker du om kinamat? JA!!! <3

30. Tycker du om kaffe? Njaee.. Föredrar te! :)

31. Vad dricker du till frukost? Det beror på vart jag är, men oftast består det av juice. Men är jag på humör så gör jag ett glas o'boy eller te.

32. Sover du på någon särskild sida?  Ja, ja sover på sidan.

33. Kan du spela poker?  Nej, jag kunde typ litegranna förut, men har inte orkar underhålla detta.

34. Tycker du om att mysa/kela? Jag har aldrig gjort det med en person på det sättet, men med hundarna är det ju alltid mysigt.. ;) Forever alone, haha...

35. Är du en beroendemänniska? Njae, i sånna fall är det väll ansiktssalva som är mitt beroende. (Har OTROLIGT torr hud.)

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Hmm, nepp.

37. Vill du ha barn? Jaa!!

38. Kan du några andra språk än svenska?  Engelska, lite tyska, kan förstå vissa sammanhang på finska (när jag har levt med det ett tag).

39. Har du någonsin åkt ambulans? Inte vad jag kan komma ihåg.

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Jag badar inte, så jag föredrar havet som man då kan kolla ut över och kanske doppa fötterna.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder, inredning, kameror osv.

42. Äger du dyrbara smycken? Nej, hehe..

43. Vilka är dina favoritprogram på tv? South Park, Family Guy, Tosh.0, The dog Whisperer, It's me or the dog, Pinsamma kroppar, sjukhusprogram osv.

44. Kan du rulla med tungan? Få det att se ut som ett korvbröd*? Isånna fall ja!

45. Vem är den roligaste människan du känner? Eh... Kan nog inte komma på någon såhär på rak hand.

46. Sover du med gosedjur? Jaaa, min älskade Johan Ekman! (Ett stort nyckelpige-godsedjur som jag köpte i Zakopane när vi var där med skolan. Det påminde oss om vår busschafför som heter Johan Ekman, så jag döpte den efter honom... :p )

47. Vad har du för ringsignal?  Samsung galaxy s II's basringsignal.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ne, det tror jag inte.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Johan Ekman!

50. Flirtar du mycket?  Jag SUGER på att göra det och finner det genant, så ne ... :)

51. Kan du byta olja på bilen? Haha, va?

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Ja, det är klart! Har ju körkort och allt... ;)

53. Vilken var den senaste boken du läste? Cesar och hans hundar - från valp till perfekt hund Cesar Millan. 

54. Läser du dagstidningen? Naee, inte ofta. När jag ska till skolan läser jag Metro, dock.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, jag har gjort. Men jag kommer snart få hem SHU/SKK/SBK's månadstidningar.

56. Dansar du i bilen? Dansa i bilen? Hahah, ne..

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?  P3

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Oj... En teckning?

59. När var du i kyrkan senast? Med tanke på att jag inte är troende så går jag bara dit på speciella tillfällen som dop och begravning. Men sist var när min farfar dog, ca 2-3 år sedan.

60. Vem/vilka var din/dina favoritlärare på högstadiet? Åh, det finns några.. Kajsa (hjälplärare), Lova (mentor), Nina (Svensklärare), David (vikarie för SO), Ann-Sofie (engelsklärare). Tror det var alla.. :)

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Öhhh, ingen aning!

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Ingen aning...

63. Vad lyssnar du på just nu? Regnet som smattrar på fönsterrutan och Lady gaga :)

64. Har du varit med i tidningen? Vagt minne, men vet ej om det har varit dröm eller bara någor jag har fått för mig.

65. Vad är det konstigaste du ätit?  Oj...Vet inte?

66. Vem såg dig naken senast? Några i min klass när vi duchade och bastade efter att ha haft simning på gymnastiken i en simmhall.

67. Vad är det för färg på din tandborste? Hos mamma är den grön, hos pappa är den genomskinlig med rosa detaljer.

68. Hur imponerar man på dig? Genom att vara sig själv och vara härlig att vara med.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Det kan vara allt från pappa till kompisar. Men oftast pratar jag inte så mycket med folk när jag är ledsen/arg.

70. Har du någon piercing? Jag har samanlagt tre hål i öronen, men om jag åker ner till Karlskrona efter Finlandsresan kanske det blir en läpppiercing.. :D

71. Din största vinst?  En chokladkaka på Gröna Lund, HAHA!

72. Civilstånd? Singel sedan sex år tillbaka.

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Facebook, youtube, bloggar osv.

74. Är du fåfäng? Nej, det tror jag inte. Förstår inte innebörden HELT vad häller fåfäng, men jag har inte blivit kallad det så...

75. Ångrar du någonting du gjort?  Oh ja. Många saker.

76. Hur gammal är din pappa? 35-37 tror jag.

77. Vilket är ditt drömjobb? Drömjobbet är att jobba på ett hundstall eller vara veterinär. Men ekenomiskt och hälsovist så är det nog inte de mest passande jobben. Fotograf skulle inte heller sitta så pjåkigt.. :)

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?  Agilitykurser med hundarna som kommer i vinter (med Minja då då), resa massor utomlands, köpa massa kläder, ute och fika med kompisar och leva livet.

79. Vad har du haft för husdjur? Oj, herre..

5 fåglar (2 undulater, 1 nymfparaktit, 2 lessons papegojor)

6-7 råttor

2 hamstrar (Dvärghamster och en långhårig rex/guldhamster.)

ca 13 kaniner

EN MASSA FISKAR!! MASSOOOOOR!

Ca åtta ödlor (7 Geckoödlor samt en skäggagam eller något liknande.)

3 hunar ( 2 Chinese cresteds varav en powderpuff och en Shih Tzu)

 

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?

När jag var liten var jag alergisk mot i princip alla djur, som för typ 6 år sedan övergick till endast katt, hund, häst och som nu verkar vara katt och häst.

Jag har flyttat en hel del. Jag kommer från Hässelby där jag bodde i ca 7 år. Min bästis där var Hanna, som jag varje dag lekte med ute på gården. Vi gjorde en massa fågelbon, kojor osv. Vi lekte även med grannens schäfer som mamma inte riktigt gillade. (Ägaren var lite av en alkis..)

När jag var liten skrämde jag ihjäl pappas Nymfparakit... :$

81. Svär du ofta? Ja, det gör jag nog..

82. Sverige när det är som bäst? Regniga sommarkvällar när jag ska sova... Jag älskar ljudet mot rutan och lukten!

83. Kan du åka slalom? Har alrdrig satt på mig ett par skidor.

84. Vad har du ätit i dag? Mackor och lasange.

85. Vad har du för utbildning? Jag har bara grundskoleutbildning, men jag kommer få en naturvetenskaplig utbildning inkl. djur på Spånga Gymnasium.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Mina ögon, om man måste välja.

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Hela kroppen.

88. Vilken är din bästa egenskap? Gladlynt och social?

89. Vilken är din sämsta egenskap? Jag har så dåligt självförtroende...

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Adolf Hitler - inte ett avgudande sätt, men jag tycker bara att hans sätt att tänka på verkar oerhört intressant med tanke på att han fick med sig så många! Jag är inte så mycket för historia, så jag har inget mer... hehe..

91. Saknar du något? Ja, det gör jag..

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Nej det är det inte. Jag har aldrig riktigt velat fira min egna födelsedag med tanke på att jag inte gillar den uppmärksamheten, men vad gäller andra är det bara otroligt kul och ett sätt att visa sin kärlek/vänskap till personen. Det uppskattas oftast, och en nöjd kompis gör mig så otroligt glad!

93. Vad gör dig ledsen? Besvikelser, och lite mer privata saker.

94. Vad gör dig glad? Vänner, hundar, att vara utomhus, fotografera..

95. Har du varit gift eller förlovad? Haha, nej!

96. Vad ska du göra i helgen/veckan? Ja, helgen är ju förbi, så jag tar veckan. Jag ska til Finland imorgon och bara ha det bäst hos farfar och styvfarmor!

97. Vad är det knasigaste du gjort?  Oj... Det är nog lite pinsamt att säga.. ;p

98. Vad har du för laster? Laster? En hel massa missförstånd, sorger, saknade vänner och besvikelser.

99. Vem är din förebild? Det beror vilken kategori detta handlar om... Men min förebild lite OVERALL är nog Christina Grimmie (genomgo människa med otrolig talang och ger mig alltid en liten gladare dag om jag kollar på hennes videos som då handlar om sång) och Shane Dawson (Han verkar så sorglös! Han lever verkligen livet och är helt enkelt en stor förebild)

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Jag ska nog göra ett sista inlägg på bloggen, och sedan kolla på en dokumentär min mamma har tipsat om. Orkar jag inte med det kommer jag nog sova.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0