Extraspecial filmtips! Hayao Miyazaki

Följande filmer kommer vara tecknade filmer, producerade av en av mina favoritproducenter;
Hayao Miyazaki.
Han gör en typ av fantasyfilmer för alla åldrar - hela familjen!
Vissa filmer gör sig bättre för barn, men är ändå intressanta och underhållande för de äldre, även vuxna, vilket gör några av hans filmer till underbara familjefilmer.
Men han gör även helt geniala vuxenfilmer, som är riktigt vålsamma- riktigt blodiga scener visas ofta, mer avancerade handlingar och såklart mycket mer spännande!
 
De första tre filmerna jag ger er är några av mina favvisar som är mer "vuxenfilmer". De andra två kommer i ett annat inlägg!
 
 
"SPIRITED AWAY"
Detta var den första filmen jag såg av Hayao Miyazaki, och jag fastnade direkt! Helt otroligt bra film!
Den har vunnit Guldbjörnen - Berlins filmfestivalspris, och Vinnare Hong kong filmaward - bästa asiatiska film.
 
 
"PRINCESS MONONOKE"
Detta var en film jag fick se lite senare, antagligen den tredje filmen. Jag kan inte sluta älska den! Filmen har som en magisk feeling, den är så otroligt spännande och miljön är så himla vacker! Trailern har inte fått fram det bästa ur filmen, men det är bara bra! Då är det mer spännande saker som återstår att se när man väl ser filmen! ;)
 
 
"NAUSICAÄ - från vindarnas dal"
Haha, ja jag vet, namnet är nästan helt outalbart. Men filmen är så himla bra! Jag fick denna av min låtsaspappa och mamma efter att ha sett iprincip alla Hayaos filmer. Jag kunde bara inte få nog, och tipsade Danne om filmen. VIPPS så fick jag den! :) De vet verkligen hur mycket jag älskar Hayao Miyazaki's filmer.. :D
 
 Detta var den enda bra "trailern" jag hittade... Ja, jag vet att det är en promo. :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0