Filmtips!

"22 BULLETS"
 
En fransk maffia-film. Brukar oftast bara gilla engelsk-talande filmer eller maffiafilmer, men denna var oooootroligt bra! Spännande rakt igenom. Jag rekomenderar denna starkt till alla er där ute!
  
 
 
"ELDFLUGORNAS GRAV / GRAVE OF THE FIREFLIES"
Haha, historien till hur jag hittade denna film är rätt ...annorlunda mot hur jag brukar hitta filmer.
Jag snodde denna från Leons (äldsta lillebrorsan) filmhylla. Det var sommarlov, så ingen annan än vi två var hemma. Leon sov. MEN F*N ATT HAN SKULLE VAKNA OCH KOMMA UT I VARDAGSRUMMET I SLUTET AV FILMEN!? Jag har nog aldrig gråtit så mycket i en film - bortsett från Gröna Milen (som jag också ska ge som tips idag..)
  
Kvalitén är nästan sämst... Men det var den enda som inte var på japanska och avslöjade slutet...
 
 
"THE GREEN MILE / GRÖNA MILEN"
Ha inte på er smink när ni kollar på denna film. Den är ungefär tre timmar. Jag grät säkert två av de tre timmarna.. :S
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0