Filmtips - favoriter

Hej igen alla filmfantaster!
 
Jag kände att det var lite mycket att ge ut ca 5 videotips på en dag, då filmerna lätt tar slut!! Så jag ger er två tips om dagen. :)
 
Idag har jag inte riktigt kommit på en genre jag ska tipsa inom, så jag tar lite av mina favoriter istället.
Jag vet vad ni tänker; ååhhh, jag har sett alla filmer, har säkert sett dessa..
ICKE! Jag har ganska blandad smak, och  kan kolla på lite "mindre kända filmer". Så förhoppningsvis så får ni några nya smaktips!!
 
"THE ROAD" - drama
 
Detta är by far min favorit film. Fick tipset av min styvfader och är glad att han lånade mig denna film. Den är helt otrolig!!!
 
En far och en son vandrar genom det nerbrända Amerika, tio år frammåt i tiden. De har ingen mat, inget boende, inga vänner. Det enda de har är kärleken mellan far och son, överlevnadsinstinkter och en pistol att försvara sig med mot de onda banditerna som överlevt naturkatastroferna, som ödelade landet.
 
Jag vet inte hur mycket jag grät, det var verkligen en riktigt bra film! Inte bara en tjejig film där man sitter och gråter - denna film är minst lika manlig!
 
Skådespelare så som; Charlize Theron, Viggo Mortensen, Robert Duvall, Guy Pearce och Molly Parker.
 
 
 
 
 
 
"NÄR LAMMEN TYSTNAR/ THE SILENCE OF THE LAMBS"- crime/thriller
 
Rysligt bra film!! En film med Hannibal Lechter, en oerhört talangfull och sinnessjuk mördare, har blivit fångad. För mig är det svårt att berätta vad filmen handlar om utan att berätta hela filmen, så jag lämnar det till Trailern! (Jag kommer linka två stycken, en som man kan se direkt på bloggen, en som är en vanlig länk då man inte kunde bädda in videoklippet, dock med bättre kvalité!)
 
Har ni sett Hannibal Rising så borde ni gilla den här filmen. Ni kommer antagligen göra det utan att ha sett den.
 
http://www.youtube.com/watch?v=T5bcELwxtOI
 
 
 
Den må vara "gammal", men det är ren kvalité!!!
 
Happy watching! :D Hoppas ni gillar det! Mer kommer imorgon kväll!
 

 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0