Filmtips - skräckisar

Hejsan! Alla skräckfilmsfantaster som känner att det inte finns några skräckisar kvar;
här är några tips!
 
"THE SIGNAL"
En underlig signal från alla TV-apparater sätter igång och hjärntvättar alla människor som utsätts för denna signal. Men går det att undvika detta?
 
Äckligt spännande film! Man sitter spänd hela tiden, och har även några episka scener med blod och krossade huvuden. Gillar man psykologiskt jobbiga filmer, kolla in den! SÅ VÄRT DET!
 
 
"... OF THE DEAD"
Har du inte sett ".. of the dead" filmerna så borde du se dem! Zombie-splatterfilmer som kommer ut i en hel serie, därav att jag skrev "...". Man behöver inte se den ena för att förstå den andra. De är helt seperata filmer men med samma innebörd;
Jorden har kommit i kontakt med ett virus som gör om en till en zombie. Man får följa de få överlevande och se hur överlevnadsinstinkterna tar över.
 
Jag har sett nästan alla, och jag älskar dem!
 
<--- en av mina favoriter!
 
"SAW"
Jag antar att de flesta redan har sett dessa filmer, men ni som inte har det, kolla på dem! Då vill säga om ni gillar tortyrfilmer. SAW-filmerna är nog någonting du bör se från film 1 och frammåt. Varför märker ni om ni kollar hela serien antar jag.
Första filmen är episk, det är liksom helt otroligt spännande! Tvåan är rätt okej, trean lika så.
Man kan väll säga att intresset minskar ju längre in i serien man kommer. Man missar inte mycket om man inte kollar hela serien.
 
En man vid namn Jigsaw har kommit över fund med hur man får folk att uppskatta deras egna liv till 100%, med en hemsk bakrund till uppkommandet av idén. Men är hans sätt att gå till väga verkligen det bästa?
Genom att ge folk en chans mellan liv och död tycker Jigsaw att de själva ska kunna välja om deras liv är värt uppoffringarna att faktiskt överleva hans tester.
 
Jag har rätt stark mage, så jag kunde kolla dessa medan jag åt. Men jag rekomenderar verkligen inte att göra det medan ni kollar på dem utifall ni har känslig mage eller lätt tappar matlusten.
En utav de bästa filmerna jag har sett.
 
"DÖD SNÖ"
En norsk Nazi-zombie film. Klassas även som en komendi, vilket passar in riktigt bra!! Fick mig mer utav ett gott skratt än av skrik.
 
Ett gäng ungdomar åker till fjället där de bosätter sig i en stuga. Men när de finner ett märkligt skrin under golvbjälkarna så börjar konstiga saker hända runt omkring dem. Vilka är det som överlever?
 
Jag älskar den här filmen. Dock är jag lättpåverkad av filmer, och när man är ute på landet med endast utedass är man inte så sugen på att gå och göra sina behov kl 2 på natten... ;)
 
 
"THE COLLECTOR"
En riktigt irriterande film, en sådan film som bara får en att hoppa och skrika åt personen i filmen. Kollade på denna med två av mina kompisar, som även gillade denna. :)
 
En man är i behov av pengar. Han jobbar som trädgårdsmästare vid ett stort hus med förmögna ägare, som under täckmantel i åtanke om att spana in huset. Men när husets ägare ska resa bort tar han tillfället i akt och gör inbrott för att sno så att han kan betala av alla sina skulder. Men han är inte ensam i huset, och snart visar det sig att inget är som planerat.
 
Jag gillar denna film starkt då den får mig att inte kunna koppla av. Fick även eftereffekt att kolla runt efter trådar vid dörrgavlar innan jag kunde gå in i rum. Oerhört bra film!!
 
 
 
 
VILL NI HA FLER FILMTIPS INOM SAMMA/ANDRA GENRE, GE MIG TIPS I KOMMENTARRUTAN. :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
lovisa

Jaaa mer skräcktips :)

Svar: Vad kul! :D Jag ska försöka ge ut några tips varje dag. Håll utkik! ;)
Freja

2012-07-04 23:18:34

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0