Fladdermus!

Kom nyss hem från kisspromenad med Minja.. Delvis sista promenaden för dagen!
Jag kan inget annat än att älska sommarkvällar som denna kväll - Ljummen (krävde inget mer än shorts och t-shirt, även fast jag gick i mina tjocka tränings/mjukisbyxor och min svarta långärmade tröga... Klassisk mig), blåste behagligt (inte kallt dådå, det blåste, fast i ungefär samma temperatur som stilla luften), så tyst och att alla nattdjuren kommer fram som man vanligtvis inte brukar se. Idag såg jag t.ex två fladdermöss - en minimalt liten och en gigantisk. De cirkulerade runt ett och samma ställe och letade mat, och som den djurfantast jag är står jag bara och kollar på dem med öppen mun! Minja var då inte lika pigg på det, då hon ville fortsätta promenaden... :P
Sedan såg jag en sjukt stor padda, som hoppade fram mitt från ingenstans mitt i vägen. Mitt hjärta stannade nog lite då, om jag ska vara helt ärlig. Spindlar, ormar, ödlor - det klarar jag (sålänge det inte blir ett överraskningsmoment som när jag - mamma&Co - hittade en stor husspindel under deras säng...). Men paddor, usch fyfan! De ser ut som stora stenar i mörkret, så ibland är man ju nära på att sparka till dem. Men helt plötsligt hoppar den och då stannar hjärtat till för en sekund... Detta var nog den näst största padda jag sett! (Den största paddan var tillsammans med min kompis Fredrik, då vi skulle gå in genom min port på kvällen. Jag ser en stor- STOR - sten ligga där och helt plötsligt rör den på sig. Nicke (en av hundarna hos mamma som jag var ute med) hoppade till och jag lyckades skrämma Fredrik så intensivt att han också tjöt till... Grannarna undrade vad fan som hände där ute, haha!)
 
Hej! Här blev det många paranteser! :3
Aja, detta blir mitt lilla godnatt-inlägg. Ska kolla lite på play-kanaler nu och ladda upp mina batterier till imorgon, då en dag med drag väntar oss... :)
Puss&kram
 
Så söööt.. :)
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0