Måndag

Hejsan alla!
 
Idag har det varit en kort dag, så pass kort att jag inte har hunnit skriva något i bloggen förens nu.
Jag gick upp klockan halv tolv och började göra iordning frukost. Sedan satte jag på tvn för att kolla på the dog whisperer, men jag hade redan sett avsnittet ett x antal gånger, så jag gick istället ut på en 40 minuters promenad med Minja.
När vi kom hem satte jag mig i soffan och spelade Black ops, det var ett bra tag sedan... Jag hade öppnat balkongdörren då solen hela morgonen hade stekt mot vardagsrumsfönstren vilket gjorde att det blev rätt varmt. Gissa vem som går och lägger sig i den ynka lilla solstrimman som finns ute på balkongen? Jo, Minjisen! De är verkligen som katter, även min puff letar upp solen ibland för att ligga och sola sig...
Sedan efter två timmars spelande gick jag ut med Minja igen för att kissa av henne inför bussresan - vi skulle nämnligen till pappas jobb för att låta Minja utforska lite, så att hon inte gör det under arbetstid när hon ska vara där under dagarna. Hon fick även springa av sig lite granna! (de hade stängt, så inga andra än vi var där)
På hemvägen stannade vi till Lidl för att köpa glass. Omnomnomnom!!
På kvällspromenaden stannade vi till för att träffa Inger. Så på gräsplätten framför hennes lägenhet tog vi av henne kopplet (det fanns inte så många distraktioner där) och tränade lite inkallning blandat med lek och godis. Gud, vilket fart hon fick! Man skulle ju kunna tro att hon är en liten Whippet eller stor Italiensk vinthund! ;)
Promenaden avslutades med en kort visit i hundgården, men vi gick därifrån då vi störde oss något oändligt på
en bil som spelade superhög musik inklusive bas.
 
Och nu är jag här, framför datorn med musik i öronen och bloggen framme!
Hoppas ni har haft en bra dag, för det har jag!
 
Imorgon blir det storstäd i köket och förmodligen lite sockerkaksbakning! :D
 
Min lilla solkatt... <3
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0