Pryd din vägg i bilder!

Jag har under en lång tid velat göra ett sådant hära bildkolage;
  • En bit frigolit -  storlek utifrån önskemål.
  • Tyg i valfri värg. Tänk på att tyget ska vara större än måtten på frigolit-biten med tanke på att det hela ska fästas på baksidan.
  • Bilder eller vad du nu vill ha på "tavlan".
  • Nålar som man kan fästa fast både tyg och bilder på. Jag använder knappnålar.
  • Spik eller dyl. för att sätta fast denna på väggen.
  • Jag kommer själv ha en ljussling runt om så att det liknar en ram. Mysigt att ha på kvällen.
 
Resten säger sig nästan självt, hur man gör! Men jag ger er lite hjälp ialla fall!
Stryk ditt tyg och zigzagga kanterna, ev folla då det ger en stödande kant när man fäster fast det hela på baksidan.
Lägg tygen spänt (så att det inte finns några rynkor) och börja vika in kanterna på baksidan. Bästa sättet är att fäst mot tyget. Detta är dock lite svårt att förklara via text, men jag hoppas att ni förstår... :)
 
Voila, och du har en personlig, underbar och rolig tavla/anslagstavla!
 
Låt kreativiteten flöda!!
Förlåt för att jag inte har någon bild, men min mobil vill inte sammarbeta med min dator, så bilderna kommer nog senare... Om ens alls.
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0