Tur till IKEA

Ja, idag har dagens aktivitet varit IKEA. Jag och Inger åkte till IKEA i Kungens kurva och gick runt och kollade. Hon kollade lite saker till sin son som ska flytta nu. Jag skulle kolla efter svart tyg, knappnålar av något slag, tv-bänk och ljusslingor. Men jag hittade varken ljusslingorna jag hade hittat på hemsidan och inte heller knappnålar. TV-bänken jag hittade på IKEAs hemsida var inte så hög, så jag kollade efter ett annat alternativ, vilket var i perfekt storlek! Men dock hittade jag en sorts tv-bänk aka bokhylla, så nu är jag kär i den isället. Kostade inte så värst mycket heller, ca 800 kr!
Men tyg hittade jag! Fick bli svart tyg, som senare ska bli ett trevligt pyssel och inredning!! När jag har fått ihop allt material ska jag dela med mig av min idé i kategorin Inredning!
Det som saknas nu är alltså knappnålar, ljusslinga (inte nödvändig, men fint att ha), någon sorts krok/hake som inte förstör tapeten allt för mycket och en symaskin så att man kan zig zaga tygets kanter.
De saknade materialen skulle vi kolla på Clas Ohlson, men det var stäng när vi kom fram. *suck*
 
MEN - man kan ju inte gå igenom IKEA utan att ta på sig småkrams... Eller har jag fel? ;)
 
Två koppar . Kan användas för varma drycker så som kaffe/te/varm choklad mm. Blev kär i dessa två, mysiga färger!
En plastväxt, som ser mycket mer charmig och mindre läskig ut i verkligheten.
Ljusgalningen inom mig kom fram när vi gick igenom ljusavdelningen. Föll för dessa megacoola, fyrkantiga ljus!
Jag fick även passande "hållare"!
Coolt, va? :)
Godismonstret inom mig kom också fram. Blev aldrig lördagsgodis, så körde på söndagsgodis istället! 5 kr styck!
Svarta tyget inför pysslet!
Det införskaffades även servetter, då våra håller på att ta slut. Blev såklart i en av mina favoritfärger; mörklila!!
 
GOTTA LOVE IKEA, RIGHT? :)

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0