Weho

TJOHOPPSAN!
Jag har fått lite personliga meddelanden om mitt några av mina senaste inlägg angående "att jag mår dåligt för att jag har så mycket i skallen etc." Men jag ville bara påpeka att det inte ligger till så, precis. Jag vet inte varför jag mår såhär, och det jag menade var att jag bara vill få min skalle lite tommare på konstanta tankar. Jag tror att det är för att jag går och tänker så mycket då jag inte gör något annat nu på sommarlovet än att tänka. Blir nog bättre när jag åker till Finland, då det blir lite ändring i min vardag. Känner att jag behöver något nytt här, hehe :)
 
Men idag har det varit en hyfsat trevlig dag! Jag, pappa och Minja mötte på Salsa på "ängen",så de  fick springa lösa. Jisses vilka små spratt de kan få! Sedan kom en Whippet, Texas heter han. Igår mötte vi honom också, men Minja visade inte så stort intresse. Men idag efter att Salsa hade jagat honom och att Minja på sitt nyfikna men skygga lilla vis lyckats nosa honom i skrevet började de leka med varandra! Minja bjöd upp till lek genom att springa mot honom, så fick de leka tafatt. Kan även påpeka att Minja börjar hoppa över hundarna när de inte springer, som om att hon inte riktigt sätter i bromsen i tid. Alla fick vi oss ett par bra skratt, och både Salsas och Texas "ägare" (han passar honom bara) sa att hon skulle bli en bra agilityhund, då hon är otroligt snabb, smidig, håller kontakt med oss hela tiden och att hon hoppar. JISSES vad hon hoppar! (Lagom mängder dock, med tanke på att hon inte är färdigvuxen ännu. Det händer bara när hon leker, och det rätt sällan. Detta var bland de första gångerna vi faktiskt fick se henne hoppa över en annan hund sådär). Allt slutade med att alla tre låg och rullade i gräset, på en och samma plats då misstänk harkiss eller liknande..
Vilken tur att vi bor så naturnära att vi har tillgång till dessa fina, stora gräsplätter och skog alltså! Här stortrivs hon!! :)
 
Tidigare i veckan / i helgas (ordval?) tog vi kontakt med Bonniveras kennel , där Minja kommer ifrån, gällande hjälp med trimmning. (Hennes päls på övriga kroppen har blivit så pass lång att vi är oroliga att det ska rycka när man rakar. Vi vill även se hur de handskas och vilka linjer de klipper efter, så kan man ju ta efte dem och även göra små justeringar efter egen smak).Men de var iväg på någon utställning över helgen, så de skulle höra av sig till oss när de hade tid. Så idag ringde dem, och tiden är satt nu på onsdag. Nu ska hon bli finfin inför Finlandsresan.. :)
Ska även bli kul för Minja att få träffa på sin gamla flock! :)
 
Tyvärr har det inte blivit några bilder då jag är SICK TO DEATH på min mobilkamera. Ska man ha kort på hundarna måste man ha en kamera som kan ta bilder i rörelse... Min kamera blir knappt skarp när man står blickstill........
Men jag ska ta och ladda batterierna i pappas digitalkamera, så kanske det blir några kort imorgon.
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0