Härligt

Idag har det varit en rätt mysig dag. Rätt krävande, men trevlig! Det är mycket jobb med en valp i familjen.. ;)
Vi tränade lite utomhustrivsel så att skrället kanske kan börja kissa och bajsa utomhus nu.. Hon bajsade i hundhagen så fort vi tog av kopplet, så vi tror att det är så att hon inte är van vid att rastas i koppel. Hon har nämnligen haft en gård att springa lös i och göra ifrån sig. :)
Vi tränade även lite miljöträning; vi gick till centrum för att möta upp pappa. Väl i Orminge Centrum gick vi in på djuraffären för att kolla efter en sorts borste, men vi hittade tyvärr ingen som passade (Den vi hittade var alldeles för stor!).
Sedan åkte vi bil för att vänja henne vid det då hon blir stressad och börjar drägla bara av att sitta i bilen. I samband med träningen åkte vi en två minuter bilresa till Myrsjön. Där fick hon upptäcka lite, och till min lycka viftade hon där rätt mycket på svansen!
På kvällspromenaden träffade vi två par dvärgpudlar, riktigt snygga grabbar! Men vid detta möte märkte jag att Minja var rädd för dem, så det måste vi verkligen jobba med! Jag vill nämnligen inte att hon ska vara så rädd att hon känner att hon måste försvara sig. Jag antar att det handlar väldigt mycket om förtroende för oss också iof, men det är som sagt något som vi får arbeta med!
Annars har dagen varit rätt lugn med snarkande(både från mig och Minja då vi somnade medan vi kelade), fyra missöden inomhus (bajs vilket inte var så konstigt då hon inte hade gjort ifrån sig dagen innan, och kissat tre gånger inomhus. Vi märker att det är i köket hon kissar, och med tanke på att det är parketgolv och att pappa är rädd för att det ska rinna ner mellan springorna vid väggen har vi stängt av så att hon inte får vara i köket) och ett lyckat utomhus! Man blev nästan lite stolt! ;')
 
Nu ska vi sova, så jag säger godnatt!
Här kommer lite bilder från dagen, bortsett från bilderna jag lade upp i morse.
Vi miljötränade lite :)
Fick ett mjukisdjur av mig.. Gillas stort av bebisen
Mysfisa! <3
Vid myrsjön
Lite blöt men glad!
Kollar på barnen som badar och leker.
Jag och Minja i bilen. Fy satan, tycker hon nog...
Ligger mellan mina ben :) Så himla mysig tjej!
Det var lite kallt, närmare mot 10 grader, så vi satte på henne sin overall som hon fick från kenneln. Mer utav en pyjamas om man frågar mig. Hon lär även växa i den, då den är alldeles för stor.
Jättedålig bild på Minja i hundhagen. Men med min mobilkamera lär man sig att inte förvänta sig en massa högkvalitétsfoton. Men några blir ju rätt bra, i rätt ljus osv...
Ännu en bild av Minja som sover i mitt knä. Så himla goo!
Mysfia <3
Sträcker på sig efter tupplur. Klart man ska vakna när det är dags att gå ut!
hahahah hennes hud får det att se ut som om hon har en liten dubbelhaka :')
Tog även precis av tejpen från öronen. Söt liten fladdermus!! ;)
 
 
 

Kommentarer
Agnes

Gav du bort cartman?! :0

Svar: japp!!
Freja

2012-06-28 00:01:53
URL: http://agnesfoto.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0