HON KISSADE UTOMHUS

God morgon!! *Blinkar trött med ögonen*
Inatt har jag sovit så tungt att jag inte ens orkade gå upp och fixa mitt näsblod som jag knappt kom ihåg för att jag antagligen var helt borta... Vaknade dock med blodsmak i munnen.
Idag tog pappa morgonpromenaden, och kom hem med de glada nyheterna att Minja har kissat utomhus!! Han berättade för mig vart platsen var, så vi kan fortsätta gå dit med tanke på att valpar brukar vilja kissa i samma område/plats. Bajsa blir nog lite annorlunda då vi inte kan gå till hund/rastgården hela tiden. Men det löser sig nog! ;)
 Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra med Minja... Antar att jag komme vara utomhus med henne ett tag och trivselträna henne i området. Sedan ska jag möta upp papi och bilträna henne.  Känner att jag vill socialträna henne också, men det får vi göra senare. Pappa har nämnligen en bekant som också har en liten crested som jättegärna vill träffa Minja! ;) Det blir nog kul för henne också, då Chinese Cresteds leker lite anorlunda bortsett från andra hundar. De jagar varandra mer, än att hålla på att brottas osv.. Antar att Shelties också är lite som dem vad gäller lek. Men jag tänkte att det även är bäst för henne att lära känna andra hundar som vi känner, då vi vet att hundarna är snälla. Det är ju bara ett plus att det är en liten kines, då de kan läsa varandras signaler mycket bättre också - alltså mindre missöden!
Lika par leka bäst, som man säger... ;)
 
Snart ska jag nog gå ut med Minja igen, sedan kollar vi nog en film, tror jag! Ska ladda upp lite filmer av Minja på youtube så jag kan lägga upp lite saker här också! Kan passa på att visa en film som jag redan har lagt ut!
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0