Onsdag

Ja ni! Igår hämtade jag och pappa lilla Minja, Bonniveras Just For You. Hon är helt fantastisk! Hon vill bara vara i knäet och mysa (klassiskt Chinese cresteds.. ;P) Hon är supersnäll och verkar vara lite människokär, dock att hon är lite försiktig i början... ;)
 
Vi åkte hemifrån uppfödaren runt 19.00. Hon hade förmodligen inte gjort ifrån sig så mycket, och att vi var ute på promenader med henne sammanlagt 1½-2 h  fram till 00.00 var rätt oroande. Vi trodde att hon skulle göra ifrån sig under natten då, och antagligen i våra sängar då hon sover med oss.
Men icke! Hon sov inne hos mig hela natten, tätt intill min mage. Det var verkligen supermysigt! Det märks vad dessa hundar var födda för.. ;) För er som inte vet användes Chinese Cresteds till att värma upp främst barnen i sängarna under de kalla perioderna.
Vi gick upp runt 6 på morgonen eftersom vi antog att hon ville kissa då hon inte gjort ifrån sig alls med oss dagen innan. Jag menar, hon är ju en valp! De ska ju kissa, med deras svaga blåsa...? Kanske lite tåligare vid 5 månader..
Men efter en halvtimmes promenad kom vi hem, och hon gjorde såklart ifrån sig direkt när hon kom in i köket... *suck* ;)
 
Annars har vi kollat på tv och myst idag, vaknade återigen för kanske en timme sedan, då vi på direkten gick ut på promenad. Vi försöker vänja henne vid en runda, då valpar helst bajsar och kissar på samma ställe. Vi antar att hon fortfarande väntar på att få komma hem och kissa på sitt vanliga ställe, och att det är så mycket nya intryck att det är svårt att koncentrera sig.
Vi gick även förbi massa dagis, där vi stannade i närheten av dem eftersom hon reagerade lite på dem. Vi satt på gräset och hon fick vänja sig lite med allt gapande. När hon lade sig ner och efter lite kel fortsatte vi vår promenix :)
 
So, here we are. Väntar på att hon ska ge tecken på bajs nu, då jag vill att hon ska ge ifrån sig så att det är klart och att man kan berömma henne för det.
 
Lite bilder från idag och igår. (Ja, det är inte så många, men bara så att ni ser hur hon ser ut!! Ha i baktanke att detta är en valp och en mobilkamera. Kombinationen blir inte så kul i mörker.. ;)
Jobbigt med blixten i ansiktet ;)
Morgonstretch efter dagens powernap.
Tuggar ben i bäddad Bia bädd :)
Min lilla prinsessa :') Kollar in dagisbarnen som leker
 
Såhär somnade vi... Hon ligger mellan benen på mig och tassen upp på min mage. Mysigt! (;
Sträcker lite ytterligare på sig...!
 
Aja, nu ska jag fixa något att äta och kolla lite tv med Minja :)
 
See you later aligator!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0