Onsdag

Idag har det alltså varit skolavslutning! Riktigt skönt, men ändå tragiskt. Visst om vi hade fått se varandra, hela klassen, nästa år igen... Men nu är det ju så att vi har gått ut nian och ska börja gymnasium. Så det var lite grann på vippen att det började svida bakom ögonlocken när man kramade sina älskade lärare farväl. Men tro inte att ni blir av med mig så lätt, Södra ängby! ;) Jag kommer nog på besök om jag har tid!

Man har fått höra från många olika vad de ska börja på, vissa överraskande, andra rätt självklara. Själv ska jag börja på Spånga gymnasium Natur natur inr. djur, vilket ska bli kul! Jag gillar ju NO, så det ska nog bli tre snabba år! Får kanske återse en gammal klasskompis, Vittoria, och gå i paralellklass med min polare Nico! Ska bli RIKTIGT SPÄNNANDE, speciellt med deras unika djurhus och praktik på skansen! WEHOOOO :D

Skolavslutningen bestod av samling i ljushallen, fick höra på rektorns årliga tal, massa bra låtar och några från föräldraföreningen hålla tal. Sedan samlades vi i klassrummet och våra lärare höll underbara tal. Fika fanns också, och sist blev det stipendium-utdelning och betyg-utdelning. Jag går alltså ut skolan med 285 poäng (med 16 ämnen räknade), 9 st MVG och 8 VG :) Stolt tjej!
Efter detta lämnade Agnes lite saker till några lärare och vi sa hejdå till fler än bara våra mentorer. Vår Svensk-lärare, SO-lärare och engelska-lärare gick förbi/kom till oss och vi sa hejdå. Sedan gick jag in och sa hejdå till min käre musiklärare, skrev på mitt namn på nummer 17 (en trasig gitarr) och skrev en hejdå hälsning till han. Ett litet gruppfoto blev också av! Bilder tillkommer senare, då bilderna inte var på min kamera...

Efter detta gick jag, Agnes, Bianca, Ludvig, Christopher, Sebastian, Fredrik, Viggo och Pontus till Agnes gård där vi hade en liten "examens-lunch" och umgicks. Det var verkligen riktigt mysigt!!
Även bilder från lunchen tillkommer då allt är på Agnes systemkamera..

Men idag har jag och pappa kollat lite på en sak som vi har pratat om i flera år nu. Denna sak ska vi kolla på på fredag! Vad det är blir dock en överraskning!!! ;D

Aja, ska kolla lite på tv nu, eller kanske spela lite! Eller kanske kolla lite mer på min "överraskning".... ;)

Simma lugnt!


Kanske ska kolla på baksmällan 2, med bästa skådisen EVER!!


Kommentarer
jag tror jag vet vad du och din pappa har planerat :P

2012-06-13 21:46:00
Karin

Vill du ha bilderna på Johan och nr 17? Jag har dem :) och ska nu göra dem till min skrivbordsbild på datorn... jag är så jävla sentimental!

2012-06-14 13:30:12

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0