Trött och nöjd tjej!

Som ni kanske vet har jag varit på tryout för Dolphins i Blackebergshallen. Tänkte berätta lite om vad vi gjorde!

Först fick vi lära oss en dans som vi ska dansa till musik på lördag, så gissa om jag ska öva på dansen hemma?!
Sedan byggde vi, där vi blev indelade i grupper, blandade så att alla skulle kunna få köra (att det inte saknades tillexempel huvudbas eller topp). Själv kör jag huvudbas och kände mig rätt nöjd med min insats! Jag har bara kört exstentions ett fåtal gånger, typ tre gånger, och då med en person på kanske 40 kg. Denna person var lite större (inget illa ment!! ;P) och det gjorde det såklart svårt att hålla henne stadig där uppe. Men gruppen stöttade bra och fick till hyfsat bra bygg, faktiskt! Trevligt att träffa nya personer med samma intresse som en själv, och även med en sådan härlig positiv inställning!! :D
Sedan började vi med gymnastikmoment, där mattorna delades upp i avancerad gymnastik (flickisar, handvolter etc) och "normal" gymnastik, där hjulningar och rondater ägde rum. Jag körde hårt på den "normala" då jag känner att jag vill sätta min rondat, vilket jag faktiskt gjorde!! Jag satte den kanske tre gånger, och blev så otroligt stolt över mig själv! Hoppas bara att tränarna såg det och märkte hur lycklig jag blev.
Sedan hade vi hopp, där vi hoppade x-hopp, toe touches och pikes. Mina x-hopp var nog bra, med tanke på att jag har hoppat dem ett tag. Mina toe touches har blivit bättre, but there's a long way to go om den ska bli bättre. Måste liksom träna på att spänna hoppen i dem, men jag antar att det kommer då man har lärt sig lite mer om hoppet. Själv har jag bara hoppat dessa hopp en eller två träningar. Så där var jag rätt stolt!!
Sedan kom vi till pikes, där jag var lite sämre. Jag har endast gjort dem EN GÅNG och blev därför rätt slapp och även trött av att hoppa dem.

Men jag var ändå stolt över min insats och tänker inte ge mig i första taget!! På lördag ska jag dit igen, då det är ett tre-timmars pass. Så himla taggaaad!!
Känner att konkurrensen är stor med alla duktiga tjejer, men fan heller att jag ska ge upp! De ska se vilken envis brud jag är, haha!

Puss puss mina gurkor, ska äta lite nu!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0