Höst!

Åh, idag har jag verkligen fått höstkänsla! Vet inte varför, men antagligen för att jag för en gångs skull har "kunnat vistats utomhus" mitt på ljusa dagen då man har kunnat se alla färger. 
Dagen har varit väldigt skön, men onödig (enligt mig.) Alla ettor hade orientering och vår klass började 13.00. Inga lektioner var det innan så jag hade världens sovmorgon! Riktigt skönt att få vakna av sig själv en skoldag, det är det nog inte alla som säger nej till... ;) Orienteringen gick bra om man tänker med att jag är skadad och min kompis som jag gick med var sjuk, så vi fick ju inte springa och hade svårigheter med terrängen. Vi var nämnligen i ett helt okänt område för oss (Barkaby) och var i en kletig skog. UUSCH.

Efter allt skogsspringande så åkte jag iväg till pappas jobb för att hämta upp Minja, då pappa ska iväg på Öl och Whisky-mässan med jobbet och några kunder. Med mig fick jag Frida, ett riktigt trevligt sällskap!
Det var länge sedan Minja åkte kommunalt, och jag tycker ändå att hon är otroligt duktig!! Hon följer med på tunnelbanan utan att streta emot det minsta och är hyfsat lugn även fast det är rätt hetsigt med så mycket folk på t-bana. Lite skakig var hon, men inget dräggel eller annat tecken på "stress". Bussen ville hon först inte gå på, men när hon väl tvingades till det så gick allt på som en dans!
 
Jag gick av i Orminge Centrum och gick en lång omväg hem så att Minja fick sig en långpromenad. (Min fot tillåter det nu, tack och lov). Sedan när vi kom hem fixade jag lite med disken (PHEW) och efter det tränade jag Minja med lite trick.. :) Sedan har jag iprincip pluggat fram tills nu. JAG ORKAR INTE MEER!
 
Min fina lilla prinsessa.. Helt slut efter en dag på jobbet, långpromenad och träning.

 
Jag och Minja på bussen.
 
Minja i det fina höstvädret! Älskar alla färger som kommer fram när det är nyhöst!
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0