Blivit tillsagd att "blogga igen.."

Det går segt med bloggen just nu. Jag kommer hem rätt sent efter skolan, då jag är ganska trött. Jag har en del läxor med tanke på att jag går natur och jag satsar allt just nu, även TYSKAN. Ja, jag ska fortsätta på tyskan tror jag. Jag ska tänka på det veckan ut, men... Ajaa.
Sedan orkar jag inte ladda över bilder just nu, dels brist på tid som sagt. Jag fotar även inte så mycket under dagen, så..
 
Men back to reality!
Det går superbra i skolan! Jag stortrivs i klassen, alla är supersnälla och har ungefära samma intressen/ämnen att snacka om, så det går ju aldrig någon tyst sekund liksom..
Lärarna verkar jättebra, och de flesta i skolan verkar jätteansvarsfulla vilket leder till skön stämning i skolan och fin miljö - inget klotter på väggar osv.
 
Idag hade vi....
tre timmars kemi vilket bestod av att plasta in våra böcker och sedan göra en liten inledning genom att få gissa och dela in speciella föremål i gemensamma grupper. Men min grupp - bestående av Sofia och Ella - gick väll lite si och så med. Vi missförstod uppgiften lite, så vi hade inte gjort uppgiften ordentligt. typ, inte alls. Men något gjorde vi, och det gjorde nog inte så mycket att vi inte gjorde rätt då detta inte var "obligatoriskt".
 
Efter skolan...
gick jag, Vittoria och Elin till ett café som är kanske 1 minut ifrån skolan till fots. Där tog jag en päronsoda och chokladmuffin och Elin ett vaniljhjärta. Man måste ju få i sig lite energi efter den tre timmars långa lektionen!
 
När jag kom hem...
mötte jag upp pappa och Minja, som sedan utökades till Salsa, hennes matte och mattes barnbarn. Jag gick hem, satte på datorn, spelade lite (måste ju passa på då alla läxor redan är gjorda!) och tränat Minja. Hennes nya utmaning blir att krypa vilket ser ut att gå väldigt bra. 
Och NEJ, jag har inte glömt video på minja när hon lägger sig ner. Jag har den på mobil, men tänkte ge er en mer utvecklad video av Minja när vi är ute och att hon måste ligga innan jag kastar henens leksak. SÅ SÖT ÄR HON! <3
 
Här kommer lite randombilder bara för att lysa upp inlägget lite..




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0