Hemma


Ja ni. Idag var jag med på biologilektionen i skolan (hade som sagt en laboration/undersökning). Den var riktigt rolig! Vi skulle kolla beteende hos syrsor ; vad är det som triggar hanarna att "fightas" mot varandra, och vad finns det för tecken/saker som triggar igång allt? Spelar det någon roll att hanen har bekantat sig med honan? Vem är det som visar sig underlägsen och varför?
Vi fick själva komma på vad vi ville ta reda på, och sedan utföra allting. Min grupp, bestående av Elin, Vittoria, Malin och Soso, lyckades tillochmed och med få till tre parningar - hur det nu gick till...
 
Nu ska jag vila och kolla på lite Hollywoodfruar och djurskötarna, nerbäddad i soffan. Förhoppningsvis känner jag mig lite pigg i kolan lite senare ikväll, så att jag kan plugga lite. (Tog hem Matte och Kemi)
 
Ha det så bra!
 
 Några av syrsorna som parade sig...


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0