Måndag

Idag mötte jag upp "lilla" Elin S vid pendeln idag, så vi gjorde sällskap till skolan.
Skoldagen började inte sådär superkul. Denna tjej hatar att bli fotad. Visst, om jag hade tagit kortet själv eller fått välja vilket foto det skulle bli, men att fotografer alltid väljer de mest hemska bilderna på mig.... Fattar inte..
Fotograferingen gick på idrottstimmen, vilket gjorde att vi skippade den lektionen. Alltså började vi klockan 10.00 vilket kunde ha skjutits fram till halv 11 då allt blev försenat.
På grund av detta kommer man sent till matten vilket gör att man har en kort mattelektion (positivt dock!!!!). Efter det hade vi lunch. Här var det valfritt för halva klassen att gå hem och äta eller äta i skolan, då det efter maten skulle bli laboration i halvklass. Jag är såklart i första gruppen så jag fick gå vanlig dag. Labbar blir det hela veckan, och min grupp labbar först, så alla andra har då håltimme och sovmornar. Men men, nästa vecka kommer vi ha sovmornar och håltimmar!
Labben handlade om jod och zink, vilket jag inte hade någon aning om vad jag gjorde. Det tror jag inte att någon i min grupp gjorde, bestående av Vittoria och Elin H... Men genomgången efteråt fick oss att fatta lite mer (detta är en E rapport, vilket betyder att man bara kan få E då hon vill se att alla klarar av att göra en godkänd labbraport). Men det var kul och mysigt då vi kunde ta det lugnt med en tre timmars lång lektion. Ingen stress här inte.. :)
 
Söta Elin på kemilektionen :) Med labbrockar, skyddsglasögon och handskar kände man sig otroligt viktig. 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0