Paus

 Hejsan allihopa!
Jag kommer nu ta en paus från skrivandet då jag knappt har ork just nu. Jag har ännu inte fått ordning på mitt dygn från sommarlovet, så jag är oerhört trött osv. Sedan att bloggen knasar så himla mycket med bilder. Jag känner att jag gärna vill ha ordning på det då det annars ser tråkigt ut här. Antar att inläggen inte blir lika glad-akitga osv utan bilder?
 
Men, jag tänker nu berätta lite om min dag!
Dagen började med att klass Na1d samlades i ett klassrum, där vi inväntade alla. Därefter gick vi mot djurhuset och in i Viktoriasalen (ett klassrum med inspiration från viktoriafallen). Där mötte vi klass Na2d (klassen över oss med samma linje) och började introducera oss för djurhuset - alla djuren, lite information, regler, beteenden, hur de utfodras osv. Det var riktigt trevligt då man blev delade in i hyfsat små grupper. Det tycker jag var bra, då man får lära känna alla nya klasskompisar i lugn och ro.
 
Efter uppvisningen gick vi tillbaks till Viktoriasalen, där vi samlades och fick se tvåorna ge rockorna och finskarna mat. Efteråt gjorde vi även en lek de kallade för "klickerträna människor". Det är en liknande lek som "jättekallt, kallt, svalt, varmt, hett, brennhett!", fast man använder en klicker för att få fram det man ville. Tex om personen ska stå på bordet med ett ben klickade man då personen gick åt rätt håll.
Det fick vi oss alla ett enorm skratt!
 
Mer har jag nog inte att säga, förutom att jag hoppas på att jag kommer klassen nära med tanke på att jag har haft ett härligt band till många klasskompisar.
Usch vad jag kommer sakna dem! :( Hoppas att tomrummet fylls upp...
 
FÖRESTÄLL ER LITE ROLIGA BILDER HÄR!!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0