GE MIG!

Ja, som ni kanske har märkt så gillar jag att ta kort. Men med en mobilkamera och en halvbra digital/kompaktkamera är det inte så roliga resultat som uppkommer. Jag har länge velat ha en systemkamera, och för ca två år sedan fick jag en ny kamera i julklapp - halvsystem dock, som slukar mina batterier... Det är inte något laddningsbart kamerabatteri som medkom, nej... Det är vanliga batterier som man kan stoppa upp i leksaker, vilket gör detta till en ganska dyr kamera att driva. (Hade uppladdningsbara batterier ett tag, men det tog fem minuter för dem också, innan kameran hade slukat allt...) Så det var en liten besvikelse... Älskade kameran, bra för att inte vara en helsystemkamera. Men tyvärr orkar jag inte gå runt med en väska full med batterier.
 
Så jag har fastnat lite för två speciella kameror som det just nu är bra pris på. (Vet ej om det är ett ständigt pris på dem.)
 
Frågan är ju då o men NIKON-kamera är bra, eller om det är CANON-kameror man ska gå på... Får kolla runt lite! ;)
 
CANON EOS 1100D
http://www.expert.se/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10151_10051_11643_102
 
NIKON D3100
http://www.expert.se/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10151_10051_11173_102
 
Lär väll ta ett bra tag innan jag ens har råd med en sådan här kamera.. Antar att det blir en julklapp eller dyl. Kanske får en bättre kamera till samma pris på mellandagsrean... Jaja.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Karin

Många frågar "Vad är bäst, Nikon eller Canon??" och det finns verkligen inte någon som är bäst. Man kan inte jämföra märkena utan bara modellerna. 1100d och d3100 är "jämlikar", de är lika bra och man kan inte säga att någon är bättre än den andra. Jag har ju Nikon så om du skulle vilja lära dig nåt från MIG är det bättre med en Nikon ;) Å andra sidan har Agnes en Canon. Jag tycker personligen att Nikon är snyggare, haha, det är kanske inte det man ska gå på , men men

Svar: Jo, om man kollar på vad man får för priset ingår det mer i Nikon-kittet! Men men... Det lär nog ta ett tag innan jag får en sådan ;)Tänkte lite om märkerna skillde sig som Apple och Sony Ericsson typ :)
Freja

2012-07-11 21:55:48

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0