Torsdag

Hejsan hoppsan! Blev svagt med inlägg igår, men det var fullt upp här hos mig så det blev lite tight...
Igår kollade jag och Agnes på Saw och käkade lite popcorn och cashewnötter. Hur det gick med Minja och Agnes? Minja älskade henne direkt då jag sa till Agnes att ge henne godis och skinka.
Vi var ute på en lång kvällspromenad, ca 1 timme 15 min, och lekte ute på en äng - körde lite inkallning osv. Hon har liksom fattat att hon får godis om hon kommer när man kallar, så tillslut springer hon som en flyball-hund (en hundsport där hunden springer fram och tillbaka mellan två plattor i full gallop för att sedan vid plattan fånga upp en boll och sedan springa fram till andra sidan och upprepa. Tjaa, det kan ju variera, tex om man kör i lag. Då springer en hund en slinga, sedan kommer en annan hund... JA NI FATTAR?)
 
Idag har vi däremot haft ännu mer fullt upp under dagen;
Promenader, buss, bus och lite hjärngymnastik på pappas jobb, iväg till ett naturreservat och 4H-gård och sedan köpt ett nytt koppel till henne. (Hennes flexikoppel märkte vi inte riktigt kändes så bra pga lite missöden..) Så nu har vi skaffat en ca 180 cm långt koppel, dock inte av läder med tanke på att det var lite väl dyrt..
 
Nu har jag plockat undan efter Agnes sovplats och även dammsugigt på samma gång, och även ätit två hemgjorda wraps! :)
 
Här kommer lite bilder från dagen!!
Nya kopplet :)
Hittade ett gigantiskt maskrosblad!
En enögd kanin på 4H-gården.. SUPERSÖÖT!
Minja var allt lite intresserad. Lite läskigt med de gigantiska grisarna i början som hon då började gruffa åt. Men med en korrigering slutade hon och efter ett tag gick hon fram och sniffade lite försiktigt på en sovande gris. Kaxig liten skit!
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0