Djurhuset

Idag har det varit en rätt lugnt dag - mer ordinära lektioner osv. På en av våra raster gick jag och ett gäng klasskompisar till djurhuset för kanske 10000 gången för att kolla på djuren. Idag bestämde jag mig för att ta kort på några av djuren, och nu när jag äntligen orkar ta mig tid att ladda över bilder tänkte jag ge er lite provsmak av vad  djurhuset på Spånga Gymnasium har att erbjuda! 
 
Dessa bilder är tagna med mobilkamera och utan blixt för att inte skrämma djuren. Med belysningen ser allt inte sådär superkul ut, men men!
 
Här är några av marsvinen. Det finns flera i andra boxar, men på grund av olika omständigheter som tex dräktighet och skador/sjukdomar måste vissa djur hållas för sig.

En av fem chinchillor!

En söt liten kanin i "barnhörnan". Vet inte varför det heter så?

Lite höns.. Finns andra också, men de fick jag inga kort på.


Lite fler kaniner... Observera att de har tillgång till stor, bebonad box inomhus, likadan som marsvinens.

Liten snabb titt över "tropiska husets" ingång/regnskog med ödlor, sköldpaddor, fåglar mm.

"Tjenixen! Här hänger vi tillsammans med landsköldpaddorna!"
Antagligen är detta Gandalf, skolans maskott. 
Och dessa två är honor. Dock syns bara en om ens det.
Några av papegojorna. 
Coola kungsboa (?).
I denna "avhängnad" bor det en trubbnoskrokodil (?), fiskar och sköldpaddor. Finfint med lampreflektioner!
Krokodilen var framme förra veckan och poserade lite inför oss.
Några av fler sköldpaddor!



Ååh vad jag längtar till praktiken i Mars. Då får vi hålla på med djuren (de flesta, som inte är giftiga som tex djurhusets pilgrimsgrodor)! Tvåorna sa till oss att vi även kommer få kela med tex marsvinsbebisar och kaninbebisar när det finns bebisar. Åhh! 
Sedan, att få kela med chinchillorna, det är något jag också ser fram emot. 
Jag trivs som fisken i havet här! 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0