Varför gillar jag hundar så mycket?

Ja, de flesta som läser min blogg vet nog att jag är stört intresserad av hundar. Men många förstår nog inte varför.
Så jag tänkte berätta det, lite snabbt. 
 
1. De är otroligt vackra. Det finns nog ingen "ful" ras. 
 
 
2. Sällskapet, lojaliteten och glädjen av att ha en fyrbent bästa vän är helt oslagbar.
 
3. Det finns så många variationer, men hur man än vrider och vänder på det så har alltid hundar egna personligheter vilket gör alla unika, oavsett utseende. 
 
4. Man har alltid något att göra med en hund i närheten, oavsett om det handlar om träning eller soff-mys. 
 
5. Hundarnas intellegens och arbetsvilja (varier från ras till ras dock) är så oslagbart.

 
6. Att se en lycklig hund som får göra det den är framavlad för, tex. en grupp Siberian Huskies som drar släde. Man helt enkelt tårar i ögonen.
 
 
7. De har så mycket att ge; en bästis, en som gör vad som helst för dig. 
 
 
 
 
Det finns så mycket mer att säga om hundar.. Men kärleken till dem går inte att beskriva med ord. Det är bara något hjärtat kan förstå.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0